1 september 2020
Nieuw management voor het team van online galerie Artleader.
Online galerie Artleader is het afgelopen jaar uit de opstartfase gekomen en gaat zich nu verder ontwikkelen. Dit wordt gedaan met een nieuw management. De plannen blijven even ambitieus, maar worden nu met nieuw elan opgepakt en uitgewerkt!
Arthur Meijer heeft het team versterkt en neemt een rugzak aan ervaring met zich mee. Hij is al jarenlang werkzaam in de kunstwereld, is actief op kunstbeurzen en wil zijn ervaring nu gaan inzetten voor Artleader!
Arthur Meijer vertelt over de veranderende kunst- en galeriewereld:
''Het zijn roerige tijden en voor veel kunstenaars blijft de vraag onzeker hoe ze hun werk toegankelijk kunnen maken voor een groot publiek. Een online presentatie wordt steeds belangrijker. Met Artleader willen we de professionele kunstenaar een breder podium bieden en willen we in de rol van curator een selectie maken in kwaliteit. Waar een ander online platform iedereen toelaat, willen wij de kwaliteit wel waarborgen vandaar ook onze samenwerking met BOK.''
Vier inzichten over het online landschap waarin de kunstmarkt sterk in opkomst is:
1. De kunstmarkt is aan het verschuiven
De traditionele manier waarop kunst wordt gekocht is erg belangrijk, al was het alleen al vanwege het fysieke contact met het kunstwerk.
Maar de jonge generatie kunstkopers beweegt zich net zo lief online en zijn gewend online aankopen te doen, waaronder kunst.
2. Altijd en overal
90% van de gebruikers heeft zijn smartphone altijd binnen handbereik en kiezen ervoor via verschillende kanalen te winkelen. 73% geeft de voorkeur aan het kopen via kanalen zoals het internet, social media en een fysieke winkel en het belangrijkste is dat ze geen verschil zien tussen deze drie.
3. De verwachtingen van de klant zijn hoger dan ooit tevoren
Door de opkomst van de smartphone en social media verwachten klanten dat ze informatie op ieder moment beschikbaar krijgen. Het is daarom belangrijk dat we flexibel zijn en snel reageren op vragen en bestellingen van klanten, zodat teleurstellingen voorkomen worden.
4. Fysiek en Ecommerce biedt de beste combinatie voor maximale zichtbaarheid
Gemiddeld genomen heeft een klant 7 tot 11 "kijk momenten" nodig voordat ze tot een koop overgaan. Zichtbaarheid op verschillende manieren, zowel fysiek als online biedt de beste mogelijkheid voor verkoop.
Kunstbeurzen, social media en nieuwsbrieven
Arthur Meijer: ''Via Artleader.com en de socials bereiken we een groot publiek, maar daarnaast willen we het werk ook fysiek kunnen tonen aan het publiek!''
''In samenwerking met Galerie Waarkunst gaan we meerdere exposities per jaar organiseren, daarnaast zal beursbezoek in de toekomst een belangrijk onderdeel gaan vormen in de presentatie van onze kunstenaars naar buiten toe.
De komende tijd zal veel aandacht gaan naar activiteit op social media en nieuwsbrieven. Ook de inhoud van de website zal een lichte verandering ondergaan; meer aandacht voor interviews, leuke filmpjes en het uitlichten van kunstenaars via meerdere kanalen.
Door corona zal de transitie naar online sneller verlopen en wij willen met ons team de kunstenaar daarin begeleiden en een verkoopplatform bieden!''
Meer informatie en aanmeldingen:
Ben je kunstenaar, lid van BOK en geïnteresseerd? Stuur een bericht naar info (at) artleader.com Kijk ook op Artleader.com. Nog geen lid? Meld je dan eerst aan via ons aanmeldformulier.